Toyota HiLux

Toyota HiLux

In 2012 en 2013 zijn er divese aanpassingen aan de Toyota HiLux gedaan om de auto op zijn best te laten fungeren tijdens een offroadrally.

Motor

  • 3000cc turbo diesel 16 kleppen, 4-cilinder met 250 pk en 650nm koppel
  • Programmeerbaar motormanagement
  • Aangepaste race intercooler
  • Sinterbrons koppeling
  • Race radiateur met twee koelvinnen
  • Extra luchtaanvoer door het dubbele dak
  • De motor is 40 centimeter naar achteren verplaatst in verband met stabiliteit en gewichtsverdeling

 

Carrosserie en chassis

  • 4-deurs HiLux cabine
  • 300 liter FT3 brandstoftank
  • Kevlar en polyester voorschermen, motorkap, dak en achterschermen
  • Aangepaste wielophanging en 8 Proflex schokdempers (twee per wiel)
  • 16 inch aluminium competition velgen (Braid)
  • Drie reservewielen op velg
  • Kevlar dashboard voorzien van twee tripmasters
  • Lexaan zijruiten
  • Racestoelen met 6-punts gordels
  • Race stuurwiel
  • Ingekort chassis met buizenframe
  • Rolkooi is verlast met carrosserie
  • Subframe voor en achter
  • Brandblusinstallatie
  • Vier zandladders (Hannibal Rec-Tracx)
  • 300 bar Kevlar luchtflessen om de bandenspanning in het terrein aan te passen

 

Het totale gewicht van de HiLux is ca. 1.900 kilo, de topsnelheid ligt rond 200 kilometer per uur. De auto is volledig volgens FIA eisen gebouwd en draagt een FIA goedgekeurd paspoort.